Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на тампон на шенкела( скърцаща втулка)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на тампон на шенкела( скърцаща втулка)

    Принудих се да я сменя сам защото цените в сервизите бяха доста високи по моя преценка от 40 до 60 лева на брой, обикновено със сваляне на шенкела и разглобяване на почти цялото окачване и сваляне на спирачните апарати и дисковете,а това не е необходимо, особено за сервизи с претенции.
    Смених двете втулки за около 2 часа, без да бързам, възможно е да стане и доста по бързо.
    Втулката е маслена, по конструкция наподобява ябълковиден болт и работи на същия принцип, гумено метална втулка или друга според мен не би била подходяща, би довело до натоварване на останалите тампони по окачването и по- малка пластичност на задното окачване.
    След разбиване на втулката гумата стои по скоро отворена навън отколкото разкрачена и за това се износва отвътре, може да се разбере, като се хване колелото на 9 и 3 часа или на 8 и 2 и се разклати. Най добре се вижда след сваляне на носача, като се хване втулката с два пръста и се раздвижи.
    Необходими инструменти:
    Лули, звездогаечни и глухи с номера: 19,18 и 22 и тръба за удължаване на рамото, скоба за избиване.
    Колата се вдига, подсигурява и се маха колелото, след това се сваля носача, за да не пречи( лесно е и лесно се монтира обратно) скобата може да ви я направи всеки стругар като му занесете новата втулка и му кажете какво искате. След сваляне на носача поставяте скобата и изтегляте втулката, доста въртене пада, но не е много трудно, после обръщате скобата и вкарвате новата втулка, към края върви доста трудно, преди това почиствате леглото и и смазвате добре за намаляване на триенето. Преди да вкарам втулките свалих маншоните им и ги гресирах допълнително, малко икономичо бяха смазани. Използвах случая и да гресирам задните втулки на носачите, които бяха доста сухи, но без луфт. Проверих и останалите елементи по окачването, смазах и жилата на ръчната. Още не съм ходил на стенд, но колата се държи перфектно на пътя.
    В заключение- развиват се 8 болта - 5 на колелото и 3 на носача, а не работа за един ден и разглобяване на всичко, както ми предлагаха" специалистите".
    И още нещо, което е важно- всички гайки са фиксирани, не се опитвайте да ги развивате, развиват се единствено болтовете. Новата втулка трябва да влезе точно толкова колкото е била оригиналната, ако е по- малко това ще доведе до напрежение в другите тампони. Стегнах болтовете на носача окончателно при монтирано колело и пусната кола.
    Втулката се използва в следните автомобили:
    ALFA ROMEO 166; MERCEDES 190 (W201), CLK (A208, C208 ), CLC-CLASS, C-CLASS (S204, W204, CL203, W203, S202, W202), GLK-CLASS (X204), SLK (R170, R171) И E-CLASS (A124, C124, S124, W124, S210, W210) (49382 SIDEM)

    Click image for larger version

Name:	DSC01601.jpg
Views:	1
Size:	94.5 Килобайта
ID:	2406230
    Click image for larger version

Name:	DSC01599.jpg
Views:	1
Size:	94.5 Килобайта
ID:	2406163
    Click image for larger version

Name:	DSC_1771.jpg
Views:	1
Size:	89.2 Килобайта
ID:	2406164Тук съм показал посоките в които е нормално да се движи средната част на втулката,
    Click image for larger version

Name:	DSC_1775.jpg
Views:	1
Size:	84.8 Килобайта
ID:	2406166 Това е посоката в която се движи след разбиване.
    Click image for larger version

Name:	DSC_1773.jpg
Views:	1
Size:	89.2 Килобайта
ID:	2406165 Това е скобата, най-малкия детайл е избиващата втулка, двата по- големи са приемните втулки, болта е M14х160х1,25.

    Как работи скобата- макет

    Click image for larger version

Name:	1.1.jpg
Views:	1
Size:	102.9 Килобайта
ID:	24423521. Избиване
    детайл 1- приемна втулка, 3- избиваща, 4- болт, 5- дълга гайка L= 15 мм, 6- гайка


    Click image for larger version

Name:	1.2.jpg
Views:	1
Size:	110.6 Килобайта
ID:	2442353 2. Набиване
    вместо детайл 1 се използва детайл 2 защото мястото е ограничено

    Това е чертежа
    Click image for larger version

Name:	1.3.jpg
Views:	1
Size:	93.4 Килобайта
ID:	2442354



    Държи се контра на главата на болта (4 ) и се върти гайка (5 )-това важи и при избиване и набиване.
    Под гайките се подлагат шайби, които се намазват с грес, от болта на шенкела стават идеално.
    Attached Files
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:34.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  • #2
    Ще ти изчакам снимките, че и аз май ще я играя процедурата, ама се колебая дали сам да ги сменя при моя приятел в сервиза на подемника или да му дам някой лев и само да му се пречкам.

    Поздрави
    алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
    алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

    Comment


    • #3
      Благодарности чакаме снимки.
      166 2.4JTD-00г.

      Comment


      • #4
        Момчета, тук работите са сериозни и малко хора разбират от диагностика и реглаж на тази част на нашите коли - има голяма вероятност волните съчетания да ви изиграят лоша шега.
        Трябва спокойно да се прегледат как работят всички детайли, защото правилната им работа зависи от изправността и на другите.
        Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
        Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
        Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
        sigpic

        Comment


        • #5
          Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.
          ...
          155 1,6 TS 16V `96
          166 2,4 JTD `99
          147 1,9 JTDm 8V `07

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
            Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.
            Аз ходя на реглаж само в Пазарджик.Регулира се само колко да са затворени колелата, това е възможно да се направи и без стенд, с един инструмент, който не помня вече как се казваше.
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 11:56.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Здравей колега,
              били дал по-подробни размери за скобата?

              Предварително ти благодаря!!!

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от sergo11 Покажи съобщение
                Здравей колега,
                били дал по-подробни размери за скобата?

                Предварително ти благодаря!!!
                За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра)
                  ...
                  155 1,6 TS 16V `96
                  166 2,4 JTD `99
                  147 1,9 JTDm 8V `07

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
                    Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра)
                    и аз си мисля така, важен е принципа, другото са подробности.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

                      Предварително благодаря.
                      алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
                      алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mian4o Покажи съобщение
                        Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

                        Предварително благодаря.
                        Втулките ги поръчах от АХМ, модел FT18066 FAST, 19,8 лева, около 8 лева доставка, окачване задна част, ОЕМ: 60628307, 60628303.Между другото ми ги изпратиха от Ямбол, там имат магазин, в сайта им пише къде имат магазини.
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 08:59.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Браво. Темата спокойно може да бъде квалифицирана като наръчник за ремонт. Най-сложното е май, да си намери скоба човек.
                          Във всеки случай е по-добре да я направи човек, щото струва наполовина от парите за ремонт.

                          Евала за професионализма, Лорде
                          Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                          EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.
                            Жалко!!!

                            Comment


                            • #15
                              Идеята за смяна на тампона със скоба не е нова!
                              За сметка на това обаче е перфектно реализирана.

                              Единствено от труда на колегата няма да се облагодетелстват мързеливците, защото не е кой знае каква философия да се направят няколко сметки.

                              Лорд-е, ЕВАЛА! За труда, начина на обяснение и т.н. С тази тема укоражи доста хора, че смяната на "скърцащата" втулка е възможна и в домашни условия (не е нужен подемник и преса за набиване).

                              Хвала на такива хора.
                              ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
                              ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
                              Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
                              Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

                              Comment

                              Working...
                              X